ביקורת ממס הכנסה יכולה להיות דבר לא נעים במיוחד. למרות שלמבקרים כוונות טובות, זו עלולה להיות חוויה מלחיצה. המטרה היא לגרום לביקורים האלו לעבור בצורה הכי חלקה שאפשר.
היזהרו בתשובתכם: אחת ההתלבטויות בזמן ביקורת של רשות המסים בעסק היא האם לענות על שאלות או לא ואיזו תשובה לבחור לענות או להפנות לאנשי מקצוע המלווים את העסק. חשוב להבדיל בין שאלות מקצועיות (לדוג’ – למה אין לך ספר הזמנות?) שכדאי להפנות לרואה החשבון המלווה את העסק, לבין שאלות עובדתיות הנוגעות לעסק שעליהן ניתן לרוב להשיב. יש לשים לב לשאלות מכשילות ולענות עליהן באופן קצר וממוקד. הישארו מקצועיים ומפוקסים.
שתפו פעולה מהרגע הראשון: מאוד לא מומלץ למנוע מהמפקחים כניסה לבית העסק או לבצע מהלכים כדי להקשות עליהם. זה יתחיל את הביקורת ברגל שמאל ומיד יעלה אצל המפקחים את החשד שאתם מסתירים משהו. חשוב שתהיו ענייניים בכל רגע ושתפו פעולה עם המפקחים, תענו לשאלות בקצרה ובחדות ותהיו ערניים לכל הפרטים הקטנים.
עדכנו את רואה החשבון: מיד עם הגעת המבקרים, רצוי לעדכן את את רואה החשבון לגבי הביקורת. אל תשכחו לתעד את הביקורת: אם יש בעסק מצלמות, הרי שיש לשמור את התיעוד של אותה ביקורת בעסק. במקרה בו הביקור מתפתח לכדי הליך משפטי, תהא ראיה זו בידיכם כחלק מהראיות אשר יכולות לסייע להקל על התהליך.
והכי חשוב, הישארו רגועים. אם אתם יודעים שהכל מתנהל כשורה אצלכם בעסק, אין צורך לדאוג. בדיוק מהסיבות האלו חשוב שמאחורי כל עסק כזה יעמוד רואה חשבון מקצועי ואיכותי, מישהו שאתם בטוחים שיעזור לכם בכל דבר שתצטרכו בייחוד כשמדובר בביקורות מס.